Известие

Collapse
No announcement yet.

Подгревни свещи за JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Подгревни свещи за JTD

    До преди две -три седмици нямах никъв проблем с подгряването , докато един ден не се врях под таблото да си смазвам педала на съединителя , че скърцаше ужасно ... След въпросното смазване , като запалих колата лампата за подгрев започна да мига 20-тина секунди и угасна .Това се случи още на няколко последователни паления и после спря , подгряваше си и после не мигаше ... така 2 сед
    Сутринта щом дадох на контакт и веднага светна и угасна лампата , въпреки ,че навън си беше хладно и след малко почна да ми мига ....
    Някой може ли да ми даде няква схема къде е релето
    ,че няй вероятно нещо съм разместил е не дава добър контакт и има ли ли начин без диагностика да проверя коя свещ евентуално ми е заминала .
    Казвам без диагностика , понеже нямам много свободно време и трудно се вмествам в нормалните работни дни на 95 % от сервизите
    Колата е 19 ЖТД 105
    156 sportvagon 1.9jtd

  • #2
    Релето се намира до казанчето на хдравликата.
    Една черна правоъгълна кутия, кабелите са и отдоло.
    Виж тази тема.

    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=42120

    Потърси и с търсачката как да си провериш свещите.
    Има няколко вариянта, но най-сигурен е като ги свалиш и им подадеш +- трябва да почервинеят.
    Свалят се само на студен мотор!!!
    Можеш да пробваш с едно кабелче като подаваш + на свеща ако превърча искра би трябвало да работи (не съм сигурен колко е достоверно) това без да са свалени свещите.
    sigpic
    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
    147 JTDm 140-Малката манекенка
    GT- JTDm 150

    Comment


    • #3
      Защо само на студен мотор?! Според мен се развиват една идея по лесно на топъл (загрял мотор) тъй като двата метала имат различен температурен коефициент на разширение.Внимава се много за да не се скъса някоя

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от boroboro Покажи съобщение
        Защо само на студен мотор?! Според мен се развиват една идея по лесно на топъл (загрял мотор) тъй като двата метала имат различен температурен коефициент на разширение.Внимава се много за да не се скъса някоя
        Как така реши, че на топло ще се развият по-добре?
        Да не си пропуснал уроците по физика?
        По-добре го направи на студен мотор, за да не се налага да сваляш главата после
        sigpic

        Comment


        • #5
          А неможе ли просто да ги измери една по една с мултимер без да ги сваля ? На мен само един път ми се случи за една година след запалване примигна няколко пъти и изгасна , но следващ път не е имало. А колата си пали без проблеми. Не съм се завирал да ги гледам но по пътя на логиката ако има проблем би трябвало всеки път да мига при запалване , а да не кажа и постоянно... чак сега се замислих дали са си наред хммм
          Last edited by demony; d.m.y г., 23:10.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от demony Покажи съобщение
            А неможе ли просто да ги измери една по една с мултимер без да ги сваля ? На мен само един път ми се случи за една година след запалване примигна няколко пъти и изгасна , но следващ път не е имало. А колата си пали без проблеми. Не съм се завирал да ги гледам но по пътя на логиката ако има проблем би трябвало всеки път да мига при запалване , а да не кажа и постоянно... чак сега се замислих дали са си наред хммм
            И на мен така ми премигна веднъж миналото лято и после нищо.............
            И на есен започна да ми мига при всяко палене..........
            Виж линка който съм да по-горе............
            Можеш да си провериш предпазителя профилактично.
            sigpic
            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
            147 JTDm 140-Малката манекенка
            GT- JTDm 150

            Comment


            • #7
              Можеш да ги провериш една по една свещите с мултиметър. Но предварително трябва да развиеш на всяка една по отделно гайката с която е закрепен плюсовия кабел ! Ако си забелязал свещите са завряни на кучето в г..за успех с операцията
              sigpic Alfasud/156 1.8ex
              156 2.4 JTD/156 2.5 Q-system/Uno 1.3Turbo i.e-again/Yamaha R6

              Comment


              • #8
                Проблема е решен , заминала свещ на първи цилиндър

                Мерси на всички за съветите
                156 sportvagon 1.9jtd

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
                  Как така реши, че на топло ще се развият по-добре?
                  Да не си пропуснал уроците по физика?
                  По-добре го направи на студен мотор, за да не се налага да сваляш главата после
                  Най-добре е да се прави на топър мотор и студена свещ, ама е малко тегаво за осъществяване.
                  Иначе, дори и на студен мотор, пак трябва много да се внимава, че...
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #10
                    Трябва да замерите какъв е консумирания ток(ампераж-Ампер) по време на подгряване(не съм сигурен но е около 10 Ампера на свещ).

                    пс.Внимавайте с какъв мултицет мерите за да не ви се стопят сондите в ръцете.
                    Alfa Mito 1.4
                    156 2.0 155 ex
                    156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                    Comment


                    • #11
                      Повечко са амперите.Трябва да не падат под 10-12.И мисля че започват от 20-18.Това е един от проблемите на гадните свещи за кратко време пада бързо ампеража и не са ефективни.просто въртиш по дълго докато запали.Което зимата не е гот.
                      CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 TI +++, 159 TI +++,Alfa Romeo Arna 1.3 TI
                      Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850,Fiat 1300/1500

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от 136 Покажи съобщение
                        Повечко са амперите.Трябва да не падат под 10-12.И мисля че започват от 20-18.Това е един от проблемите на гадните свещи за кратко време пада бързо ампеража и не са ефективни.просто въртиш по дълго докато запали.Което зимата не е гот.
                        Казах че не съм сигурен но според мен 20 Ампера на свещ са много.Няма как да издържи инсталацията на такава консумация.Едвали за петака ще сложат 120 амперов бушон.Поздрави.
                        Alfa Mito 1.4
                        156 2.0 155 ex
                        156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                        Comment


                        • #13
                          Я споделете как ги мерите тия ампери, че нещо не ми стана ясно.............
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                            Я споделете как ги мерите тия ампери, че нещо не ми стана ясно.............
                            Ми те Амперите се мерят лесно,но ако знаеш как.Дано да неги мериш както аз преди 10 години(направо го погребах усилвателя).

                            За целта е най-добре първо да си откачиш плюсовата клема на акомулатора,за да няма изненади след това.След това трябва да откачиш инсталацията към всяка една свещ и чак тогава да преминеш към замерването.

                            вариан 1.Ако мериш с мултицет(постарай се да е хубав,за да не се налага после мазане на ръцете с крем против изгаряне)черната сонда си я оставаш на местото,а червената я поставяш в дупката за мерене на ток{(Ампер)гледай да не сбъркаш дупкатас на волтажа,за мерене на напрежение}след което поставяш врътката на мултицета на 10-20 ампера.Черната сонда я поставяш на плюса на акомулатора а червената на свеща отгоре и ще ти покаже каква е консумацията.

                            вариант 2.Много по-лесен и безопасен.Намираш някой енергетик,те имат едни електронни клещи(забравих им наименованието).Слагаш само един кабел от плюса на акомулатора до свеща който преминава през тези клещи и те ти показват каква е консумацията.Това пак се мери на разкачена инсталация.

                            вариан 3.Той е най-лесния.Бегом в сервиз.

                            Успех.

                            пс.Подходи сериозно към меренето за да няма последици за теб и колата.
                            Alfa Mito 1.4
                            156 2.0 155 ex
                            156 sw 2004 1.9 jtd 16v ex

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от nikotm Покажи съобщение
                              Ми те Амперите се мерят лесно,но ако знаеш как.Дано да неги мериш както аз преди 10 години(направо го погребах усилвателя).

                              За целта е най-добре първо да си откачиш плюсовата клема на акомулатора,за да няма изненади след това.След това трябва да откачиш инсталацията към всяка една свещ и чак тогава да преминеш към замерването.

                              вариан 1.Ако мериш с мултицет(постарай се да е хубав,за да не се налага после мазане на ръцете с крем против изгаряне)черната сонда си я оставаш на местото,а червената я поставяш в дупката за мерене на ток{(Ампер)гледай да не сбъркаш дупкатас на волтажа,за мерене на напрежение}след което поставяш врътката на мултицета на 10-20 ампера.Черната сонда я поставяш на плюса на акомулатора а червената на свеща отгоре и ще ти покаже каква е консумацията.

                              вариант 2.Много по-лесен и безопасен.Намираш някой енергетик,те имат едни електронни клещи(забравих им наименованието).Слагаш само един кабел от плюса на акомулатора до свеща който преминава през тези клещи и те ти показват каква е консумацията.Това пак се мери на разкачена инсталация.

                              вариан 3.Той е най-лесния.Бегом в сервиз.

                              Успех.

                              пс.Подходи сериозно към меренето за да няма последици за теб и колата.
                              Много полезно колега................
                              Ще пробвам на старите..........
                              Ся ако някой каже и колко точно трябва да е..........
                              sigpic
                              Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                              156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                              147 JTDm 140-Малката манекенка
                              GT- JTDm 150

                              Comment

                              Working...
                              X